Urządzamy stylowy i praktyczny gabinet

Urządzamy stylowy i praktyczny gabinet

Możliwość pracy w domu to dla jednych błogosławieństwo, a dla innych najgorsza kara. Ilu ludzi tyle opinii. W praktyce jest jednak tak, że aby praca zdalna była efektywna, potrzebne jest wygospodarowanie odpowiedniego miejsca. Często jest tak, że nie przywiązujemy uwagi do aranżacji pokoju do pracy, skupiając się jedynie na najważniejszych meblach gabinetowych - krześle i biurku. Przy czym nawet te meble potrafimy wybierać bez zastanowienia, sugerując się jedynie ceną. Warto spojrzeć na kwestię domowego gabinetu z innej perspektywy. Jakiej?

Domowy gabinet lub kąt do pracy powinien być przede wszystkim wyraźni oddzieloną przestrzenią, w której łatwo będzie się skupić na wykonywaniu obowiązków zawodowych. Innej przestrzeni potrzebuje grafik, innej marketingowiec, a jeszcze innej pracownik administracji. Aby stworzyć sprzyjające pracy otoczenie, trzeba wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim metraż. Warto mieć na uwadze, że rozwiązania mające zastosowanie w dużych pomieszczeniach niekoniecznie sprawdzą się w przypadku przestrzeni naprawdę małych.

Meblami, które stworzą gabinet są przede wszystkim stół lub biurko oraz odpowiedni fotel. Biurko powinno mieć blat, który wygodnie pomieści laptopa lub monitor, dokumenty oraz wszelkiego rodzaju pomoce lub małe sprzęty elektroniczne. Warto zdecydować się model z wbudowanymi szufladami lub szafką z półkami. Dzięki temu wszystkie niezbędne przedmioty będą pod ręką i nie zaśmiecą przestrzeni blatu. Doskonałym rozwiązaniem do bardzo małego pomieszczenia lub kawalerki będzie blat składany, który można rozkładać tylko na czas pracy.

Kolejnym stałym elementem wyposażenia gabinetu jest odpowiedni fotel. Wielu z nas pracuje w ośmiogodzinnym trybie, dlatego też konieczny jest wybór ergonomicznego fotela, który zapewni plecom właściwą pozycję, zmniejszając tym samym ryzyko chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa. Decydując się na zakup tego mebla musisz przetestować wiele modeli i wybrać ten najwygodniejszy. Zwróć uwagę na możliwość regulacji wysokości siedziska oraz wychylenia oparcia, podłokietniki, wypełnienie siedziska czy zagłówek oraz dodatkową poduszkę na odcinek lędźwiowy. Jako że w pracy biurowej zwykle przez wiele godzin siedzimy w miejscu, niezbędny jest zakup wygodnego, estetycznego oraz solidnego fotela, który zapewni właściwe ułożenie ciała w trakcie pracy.

Kwestie praktyczne mamy mówione. A co z estetyką? Okazuje się, że wygląd miejsca, którym pracujemy ma duży wpływ na efektywność. Dlatego tez jeśli tworzysz sobie domowe miejsce pracy, postaw na jego wygląd. Zastanów się czy wolisz siedzieć przy oknie, czy też bardziej w pobliżu drzwi. Jeżeli pracujesz z dokumentacją, wybierz nie tylko praktyczny, ale też oryginalny i designerski regał lub kontenerek. Jeżeli masz przed sobą ścianę, pomyśl o funkcjonalnej półce lub dekoracyjnej grafice. W miejscu pracy świetnie sprawdzą się też rośliny. Bez względu czy będą to kolorowe kwiaty czy egzotyczne sukulenty, ich zieleń uspokoi zmęczone oczy i sprawi, że wnętrze będzie wyglądać bardziej przytulnie. W oknie domowego gabinetu warto zainstalować rolety, które ograniczą nieco dopływ światła, nie zaciemniając jednocześnie pomieszczenia.

Praca zdalna to obecnie najpopularniejszy tryb aktywności zawodowej. Mimo sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, warto zadbać o tę przestrzeń i stworzyć sobie nie tylko praktyczne,ale i piękne miejsce, w którym będzie nam się po prostu dobrze pracować

Opinie (0)

Zobacz firmy

Argonium - Budowanie marki online

Goździkowa 14A/1
35-604 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
iMeso.pl - Kwas hialuronowy ZFill Deep

Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa

Średnia Ocena

5/5
Italia Style


Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Włoskie meble w branży hotelarskiej – symbol luksusu i wygody

Włoskie meble w branży hotelarskiej – symbol luksusu i wygody

Materac - co warto wiedzieć

Materac - co warto wiedzieć

Przewodnik po optymalizacji lokalnych wyników wyszukiwania Google

Przewodnik po optymalizacji lokalnych wyników wyszukiwania Google